Social Icons

Cum îmi pot promova blogul?

Această întrebare poate fi pe buzele multor blogări, mai ales începători. Unde, într-un fel, prin începător se înțelege cu trafic/PageRank insuficient. Pentru că, cum să vă zic, degeaba ai 3 ani de bloging dacă n-ai ajuns prea departe, tot începător te numești. Fix pe principiul că degeaba ai o vârstă biologică de 30 de ani dacă gândești ca un copil, tot imatur se cheamă că ai rămas. Asta, cum ziceam, într-un fel.

promovare blog

Se pune așadar întrebarea cum să vă promovați blogul. Există mai multe metode dar cea mai la îndemână este să folosiți...alte bloguri. Că doar n-o să dați bani pentru reclame. Mai există varianta rețelelor sociale, dar eu nu plusez pe ea, pentru că de acolo vă va veni trafic - însă trafic de un anumit tip. Cititorii intrați de pe Facebook de obicei sunt de moment, trebuie să scrieți des și mult ca să-i păstrați și trebuie să băgați multe poze cu pisici în textele voastre. Publicul rafinat se găsește pe bloguri, și tot de acolo puteți primi linkuri, care în timp vă consolidează poziția în Google și vă fac tot mai relevanți.

O idee simplă de promovare a fost publicată azi pe SunLog și are la bază un schimb de linkuri inteligent, dacă-i pot spune astfel. Ea implică cel puțin doi blogări, cel puțin unul dintre ei având cel puțin două bloguri. :) Despre ce e vorba? Să zicem că blogărul nr. 1 este Vasile și el deține blogul A iar blogărul nr. doi este Costel și el deține blogurile B și C. Vasile publică pe blogul lui A un articol și inserează în el un link spre blogul B (al lui Costel). Costel publică și el un articol, dar pe blogul C, în care inserează un link spre blogul A al lui Vasile. Asta e metoda, foarte simplă dar foarte eficace. Eficiența vine din aceea că linkurile sunt însoțite de text (postări) și văzute de Google ca fiind naturale. În plus, ele nu sunt nici reciproce (adică de la A la B și de la B la A).

Articolele pot fi scrise fie cu privire la blogul linkuit (ex un fel de blog review), fie pur și simplu ca orice alt articol, doar că se adaugă un link pe un anumit cuvânt cheie. Aceste linkuri pot fi puse ori spre pagina principală a blogului promovat, ori spre un anumit articol de pe el, după cum se înțeleg cei doi (ele sunt în ambele cazuri foarte eficiente). Datorită faptului că nu trebuie să vă conformați anumitor cerințe (cum e cazul la articolele de tip advertorial) ci puteți scrie liber și natural, cititorii vor primi același conținut ca de obicei dar în plus veți promova și blogul celuilalt (și el pe al vostru).

Este o metodă pe cât de simplă și banală, pe atât de puțin utilizată, am senzația. Vă doresc succes în folosirea ei. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
eXTReMe Tracker